Februarutfordringen

torsdag 18. april 2013

Ett blått bilkort

Jag måste erkänna att jag tycker att det är lättare att göra kort till flickor. Även om jag ofta har blommor till pojkkort så kan man inte göra det lika gulligt. Papirdesign har många både söta och coola papper till pojkar och män, detta underlättar ju jobbet massor! Idag blev det ett blått kort till en liten kille.

I admit. It´s easier to make cards for girls. Even if I use flowers for the boy cards you can´t do them too cute. Papirdesign has a lot of cute and cool papers for boys and men! That makes the job so much easier! Today I made a blue card for a little boy.

Min bil har jag gjort genom att klippa ut olika former och limma ihop dem.
Jag gillar att jobba med många lager och leker med många olika dies. Jag får extra mycket djup genom att använda 3d kuddar och 3d tejp.
På lördag kommer jag visa hur jag skapar mina kort i många lager.

Till mitt kort har jag använt:
PD 12642 Herman og Emilie - Liten Sjåför
PD 13741 Lykke - Blå Pioner
Självhäftande Halvpärlor Blå


Många kramar från Ulrika aka LillBlomman!

2 kommentarer:

  1. Dettte kortet er såååå flott! Det var så stilig med den bilen som matcher bilene på det underste papiret!
    Fint med alle lagene.

    SvarSlett
  2. Åååh vilket sött kort!! Det blir så fint när du syr!!
    Liftvarning! ;-)

    SvarSlett