Februarutfordringen

mandag 15. juli 2013

En glad gutt

Sorterte litt i scrappesakene i helgen og fant litt papp som jeg sikkert har fått som beskyttelse for papirene når jeg har fått de i posten og tenkte at jeg skulle scrappe en layout med den som bakgrunn.

Sorted some scrapstuff this weekend and found som cardboard and I thought it would be cool to scrap.

Jeg begynte med å dra over litt clear gesso for å mette pappen og så lot jeg det tørke.  Den hvite nettingen er sånt man bruker til skjøter til tapeter.   Her under så har jeg brukt vannpensel, mist og stemplet. Det er fortsatt vått.  For at det ikke skule bli klissete på nettingen så brukte jeg clear gesso (ser hvit ut).

I started using some clear gesso before I let it dry, then I cut some joint tape. It's pretty sticky so I used another layer of gesso on top. For the grey colour I used a waterbrush, water, mist and stamps. On the pictures the page is still wet.


Her har misten og gessoen tørket og jeg har brukt litt stensiler og tusjet litt sirkler.

Here the mists and gesso have dried and I also used some stencils and circles.


Her er den ferdige layouten, masse ulike grå nyanser av papir.

Here is the finished layout, using lots of different grey nuances.


Noen nærbilder

Some closeups






3 kommentarer: