Februarutfordringen

fredag 25. april 2014

Lille ballerina og ei tøff badenymfe

Jeg har en liten ballerina i hus, og hun fikk sin første Tutu til bursdagen sin.. Kry og stolt bar hun den et par dager senere på trening. I den nye serien "Marias verden" er det et par ballettark. Egentlig kunne jeg tenkt å lagd en rosa ballett-layout, men det kommer - det kommer..
Her synes jeg det passet godt med de fargene jeg valgte.

We have a little ballerina in our house, and she just got her first Tutu for her 5th birthday. She was so proud of it when she wore it to practice later on. There are a couple of ballet-papers. I did plan to make a pink one, but that will have to be later on. For this picture I found these papers to fit better..
Under papiret, har jeg malt lett med gesso og så stemplet på med stempler fra bakgrunns-plata. 
Underneath the picture I have used some gesso, and stamps from one of the background stamp sets. 


I tillegg til masse ulike blomster, har jeg også brukt halvperler og dotter. Jeg har også klippet ut noen sommerfulger og noen ballerinasko. Disse pionene bruker jeg så ofte jeg kan, men synes det passet godt med noen gardenia og småblomster også. 

I have used lots of different flowers - peonies, gardenias and roses. I have also used some dots and pearls. I have also cut out some butterflies and ballerina shoes from some papers. 

Det ble plass til en buttons og - det er jo noe til enhver anledning å velge mellom..
I also found place for one of the lovely buttons..

Produktliste:
Ark: PD 14897 Accessories, PD 14906 Prima BallerinaPD 14877 Sommerfugl i solskinn, 
        PD 14893 Vakre blomster, PD 14907 Ballett (utklipte ballerinasko)
Blomster: Små gardenia - lilla, Pioner, lilla, Roser, lilla 1 cm, Små blomster, lilla
Annet: Buttons, stjerner og hjerter, Halvperler, grønne og rosa


Jeg har litt mer også:-)
Denne layouten er laget til en tidligere utfordring hos Cherish This - Memories for Life. Utgangspunktet var en flott skisse, og her er min løsning på den.. 

I have another one as well. This one was for a challenge over at Cherish This - Memories for Life. 
Jeg sliter i utgangspunktet med å scrappe med grønnt, men dette grønne arket synes jeg passet så godt til bildet av lillemor som tok seg et fjellbad i Lofoten i sommer.. 
(jeg så i etterkant at jeg hadde skrevet feil navn på vannet på taggen - det skal stå Svolværvannet, ikke Soløyvannet..)

Usually, I find it hard using green, but here I think it fitted the picture well. The picture is from last Summer when my daughter took a bath in one of the Mountain-lakes in Lofoten - North of Norway..

Jeg har brukt flere stempler, og dette tagstempelet liker jeg godt! Både hønsenettingen og ordstempelet er fra årets stempelkolleksjon. Jeg har i tillegg brukt dotter, blomster og buttons.

Produkter:
Ark: PD 14890 Jakob, PD, PD 14893 Vakre blomster
Blomster: Pioner lilla, Roser lilla 1,2 cm
Stempler: PD 13769 Digg, PD 13788 Bakgrunner, PD 13787 Ferie
Annet: Buttons smil, Enameldotter - grønne

Det var det jeg hadde til dere i dag. Håper dere alle får en flott helg med mye sol.

1 kommentar:

  1. Så utrolig flotte disse LOene ble.. Alle de flotte detaljene.. ME LIKE ♥

    SvarSlett