Februarutfordringen

fredag 26. september 2014

Familietre og pappajente

Jeg vet at Papirdesign lenge har gått med tanker om å lage et familietre, og endelig har det kommet.. Treet ble kjempeflott, og jeg fant frem to ark og satt i gang med ungenes familietre slik det ser ut i dag..
Resultatet ble jeg kjempefornøyd med, og ungene synes det var morsomt å få alle samlet på denne måten.

På baksiden av arket finner man slike rammer som jeg har brukt som bakgrunn for bildene og en rekke striper med ulike slektsforhold..Her har jeg klippet ut noen og limt på baksiden av rammene. Siden det er ungene som er hovedfokuset, er disse bildene i farger, mens de andre er sort-hvite. Videre er de festet med 3D-puter, slik at de står litt frem frem enn resten av bildene.


Etter at jeg hadde klippet ut alle rammene, tekstene og bladene jeg ville bruke, fant jeg ut at det var flere grener igjen på forsiden på ark nr 2. Disse klippet jeg ut og festet med 3D-puter blant de andre grenene og da ble det et mer dimensjonalt tre. I tillegg kunne jeg bruke disse grenene som festepunkter for banneren min. Den detaljen ble jeg ekstra fornøyd med...


 Banneren er også festet med 3D-putene til Papirdesign. Jeg klipte som sagt også ut noen ekstra blader for å skape litt ekstra liv på layouten..
Dette var noe helt annet enn det jeg vanligvis scrapper, men etter at bildene var justert og pritet ut, tok det ikke lange tiden, da den egentlig gjorde seg selv, og jeg ikke trengte finne frem så mye annet pynt.
Bare husk at du får med deg 2 ark fra butikken hvis du selv har lyst til å lage noe lignende;-)

Her er arket og limputene som er brukt:
PD14991 Familietre

Pappajenta
Tenkte også at jeg skulle vise frem en annen layout jeg har lagd.
Jeg synes dette rosearket fra "Marias Verden" er helt fantastisk nydelig på kort, men ville også bruke det på en layout, og da da måtte det selvsagt bli med lillejenta mi..  I tillegg har jeg brukt et lite knippe med nyblomster, doilies, button og en rekke stempler. 

Da Papirdesign lanserte sine nye blomster i sommer, jublet jeg høyt av glede, for jeg har savnet flere store blomster, og nå kom det flere typer. Her har jeg btukt store rosa blomster, og den typen som også har en perle i midten. De hvite småblomstene er også utrolig søte..

Jeg la to av de store doiliesene bak bildene og stemplet under disse igjen med grid-stemplet fra "bakgrunner". De små fuglene øverst i bildet er hentet fra stempelplata..... -og det er også fuglene over i forrige bildet. Samlingen med småhjerter er fra stempelplaten.....
Skissen er hentet fra OnceUpon a sketch..



Da har jeg ikke mer til dere i dag, men håper dere alle får en fin helg.


1 kommentar:

  1. Thank you, I've just been searching for info about this topic for a while and yours is the greatest I've came upon so far. But, what in regards to the bottom line? Are you positive concerning the source?...Best Cccam Server

    SvarSlett