Februarutfordringen

fredag 12. september 2014

Julestrømpe

Nå er det snart jul igjen gitt...
Det er en blanda følelse når sjefen kommer med årets julekolleksjon.. Fantastisk inspirerende og morsomt å få nye ark mellom hendene - samtidig som man virkelig får påminning om at sommeren er over...

De første arkene jeg la merke til, var to ark med strikkemønster, så jeg bestemte meg for å lage en julestrømpe, uten å bruke strikkepinnene denne gangen. Strømpen skal jeg fylle med noe godt, og gi til noen snille voksne til jul.

Jeg tegnet opp en sokk på kartong og klipte ut slik at jeg hadde en mal. Dermed klipte jeg bare ut samme formen på to mønsterark slik at jeg fikk to like deler. I stedenfor å lime den sammen i kantene, lagde jeg hull med min Silent Setter, og tredde tynn hamp i hullene..

 Jeg bestemte meg for å gjøre denne enkel, og valgte derfor lite pynt.
I tillegg til stempelet, ble det kun en stripe av arkets bakside øverst på strømpen, og en tynn blondekant. Deretter har jeg brukt de nye og lekre store juleblomstene som Papirdesign akkurat har kommet med sammen med noen mindre og en button. Dette tok ikke lang tid å lage!!

På baksiden har jeg helt enkelt stemplet med til- og fra-stempler, så nå gjenstår det bare å finne noe å putte oppi.. Jeg har heldigvis god tid enda;-)

Produkter:
Ark: PD 14984 nissegenser
Buttons, jul rød
Stempel: Julehilsen, til og fra

Buttons, jul rød

Ønsker dere en riktig god helg - med eller uten juleforberedelser;-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar