Februarutfordringen

lørdag 21. mars 2015

Påskeegg og fiskeark

I dag har jeg to prosjekter til dere - ett påskeegg - og en layout.. 

Det er ikke lenge til påsken, og jeg har startet en av de tingene jeg vanligvis gjør før påske - nemlig dekorere noen påskeegg. Jeg kjøper helt vanlige og enkle påskeegg på nærbutikken - og setter i gang med papir, lim og blomster.. Årets første egg ble seende slik ut:

Her har jeg brukt et lilla lekkert blondeark fra den nye serien "Hell og lykke". Jeg har brukt i underkant av ett ark, og har revet det opp i mindre biter. Deretter festet jeg det til egget med decopage-lim, eller mod-podge.. Så er det bare å lime på blomster og annen pynt man vil ha på..

Siden arket har blondelook - brukte jeg en doilies som jeg synes passet godt til. De nye store påskeliljene synes jeg er nydelige, og de kommer ekstra godt frem mot det lilla arket..

I tillegg til de fine påskeliljene har jeg brukt lilla og lysegule små søte blomster pluss litt rufsete blomsterknopper..  Rundt egget har jeg brukt en lilla blonde, og en tekststripe fra ett påskeark..


Den lilla perleswirlen gjorde seg også godt synes jeg. Dette tok faktisk ikke så lang tid, og eggene er veldig artig å lage.. Nå gjenstår det bare å fylle det med litt godis - så er det klart til å gis bort.

Produkter:
Ark: PD 15043 Snill og tøff, PD 13761 Påskestemning (stripe med god påske)
Blomster: rufsete blomsterknopper - lilla, søte små blomster lilla og gule, blomster med lilla batikk, Store påskeliljer
Annet: kakeservietter 10 cm, perleswirls lilla, lilla bånd, 3d-puter.

Jeg har også en layout til dere..
Jeg har fått prøvd ut de nye fiskearkene i serien "Hell og lykke", og det har jeg gjort ved å scrappe et bilde av ungene som fisket i sommerferien vår i fjor.. Det ble ingen fisk, men begge var godt fornøyde for det - selv om det regnet..
Jeg har gjort denne veldig enkel, og kun kuttet et par striper av hvert ark i tillegg til topp-stripen..

Deretter har jeg pyntet med tre ulike blomster, klistremerker og alfabetstickers.. Trenger ikke være mer avansert enn som så:-)

Produkter:
Ark: PD 15036 Fisketur, PD 15042 Fiskestang
Blomster: Hortensia med perle, Små grønne roser (1cm), tofarget rose - svart
Annet:  Klistremerker - Sommer, 3D-puter, Alfabet -sort, Perleswirl brun.

Da ønsker jeg alle en riktig god helg!!
Klem, Marianne


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar