Februarutfordringen

søndag 21. juni 2015

Bryllupskort med lag på lag


I dag vil jeg vise litt steg for steg hvordan jeg har laget dette bryllupskortet. Dette kortet er bygd opp med lag på lag av utstansede doilies, og deretter en klynge med blomster og bånd i senter. 


Jeg har begynt med å finne mønsterarkene jeg vil bruke, samt hvilke dies som skal brukes. Siden dette skal bli et bryllupskort, har jeg funnet frem flere av de lekre, grå bryllupsarkene til Papirdesign. Jeg stanser ut i forskjellig papir, og prøver å tenke på at mørke doilies og lyse doilies blir liggende litt annenhvert, slik at det blir best effekt.


Jeg stanser også ut en doilie i vellum, halvgjennomsiktig papir.  Jeg lager bakgrunnen til kortet med grå kartong og mønsterark, og spruter litt små dråper rosa glimmermist på. Jeg pleier alltid lage ferdig hele fremsiden (Samt innsiden av kortet) før jeg limer det på kartongen som utgjør kortbasen. Da kan jeg stifte uten å tenke på baksiden, samt tre blomster gjennom for å feste på baksiden, slik at de henger ekstra godt fast.


Deretter begynner jeg å feste på alle doiliene, i rekkefølgen nederst og oppover.


Jeg står da med en komposisjon som ser slik ut, klar for å pyntes med blomster og bånd. For å få litt ekstra kontrast ytterst på bakgrunnen, tegner jeg en stripe med grå penn langs kantene.


Til slutt er det kun de små detaljene igjen, litt halvperler, og et klistremerke med "gratulerer" på. Klistremerket er festet med en 3D pute ytterst, og limt fast rett nedpå innerst, slik at den skal løftes litt fra kortet.


Innsiden er pyntet etter samme mal som utsiden, men i en enklere utgave. Her har jeg kun to doilies oppå hverandre, samt tekstfelt og skrivefelt.


Produkter:
Ark: PD 15024 Lykkelig grå, PD 15022 Bryllupsfest grå, PD 15026 Sammen for alltid grå
Chipboard: PD 635 Hjerter rosa
Blomster: Pion, Søte Blomster, Roser 1,2 cm , Krysantemum, alle rosa
Klistremerke: PD 14941 Bursdag
Annet: Halvperler rosa, 3D puter

1 kommentar:

  1. Skikkelig fint og annerledes :)
    Takk for inspirasjonen!

    SvarSlett