Februarutfordringen

søndag 18. oktober 2015

VIN-TAG TUTORIAL

Hei hei alle sammen :)

Titter innom i dag for å dele en liten tutorial med dere her på Papirdesign bloggen ♥
Denne gangen skal vi prøve oss på vin-tag som passer perfekt til
å henge på vinflasker som gies vekk i gave :)


1. Det du trenger er:
- 1 kartong som måler 4x8 "
- Mønsterark
- Dies
- Scoreboard
- Saks og Lim
- Pynt

2. På langsiden av kartongen scorer du på 3" 

3. På kortsiden scorer du på 1/2" og 3 1/2"

4. Deretter klipper du vekk de overflødige kantene slik at kartongen din ser slik ut: 

 5. Det neste du må gjøre er å lage hul til flaskehalsen.
Dette kan du gjøre for hånd eller med bruk av dies, slik jeg har gjort.
Sentrer diesen og kjør den igjennom stansemaskinen. 

6. Nå skal vi lage fasongen til vin-tagen.
Til dette bruker jeg to like dies i ulik størrelse.
For å hindre at diesen flytter på seg taper jeg den fast til kartongen
før jeg kjører den igjennom stansemaskinen.
Når du har stanset ut det store feltet gjentar du det samme med det lille feltet og den lille diesen. 

7. Vin-tagen din skal nå se slik ut og den er klar for pynting :) 

8. Her er min vin-tag ferdig pyntet :) 
Jeg har brukt mønsterark fra den nye juleserien til Papirdesign, Til ettertanke ♥
Dette er en nydelig serie som passer perfekt til de nye monokromatiske papirene !

Til å pynte har jeg brukt chipboard snøkrystall, blomster og stempel

Produktliste: 
Ark: PD 15084 Til ettertanke - snøvær, PD 15093 Monokromatisk - Blå 2
Stempel:  PD 12691 Høytid så fin
Blomster: Liten julestjerne - hvit, Krysantemum - lysblå, Krysantemum - blå
Annet: Glitter chipboard - snøkrystall 

♥♥♥

Tusen takk for at du tittet og velkommen tilbake :)
Håper du fikk litt inspirasjon til å være kreativ.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar