Februarutfordringen

søndag 20. november 2016

TUTORIAL - TE-LYS ESKE

Hei hei :)

I dag er det min tur til å dele en liten tutorial med dere her på Papirdesign bloggen ♥
Jeg har laget en mal på hvordan dere kan lage te-lys eske til to te-lys.
I tillegg har jeg laget gavesett med te-lys esken og  pyntet fyrstikk eske
En enkel og søt gave til kjente og kjære :) 

Utstyr:
*Kartong som måler 4" x 5"
* Mønsterark
* Scoreboard
*Super Sticky tape
*Flytende Lim
*Dies
*Pynt
*Telys m/ sølvkant 

1. Kutt til kartongen din slik at den måler 4" x 5" 

2. På LANGSIDEN scorer du på 1/2", 2", 2 3/4", 4 1/4".

3. På KORTSIDEN scorer du på 1/2" og 3 1/2".

4. Brett alle scorekantene godt, og på den minste flippen klipper du vekk kantene slik at kartongen din ser ut som min. Den flippen som står igjen er limekanten din, som du skal lime esken sammen med tilslutt. IKKE lim enda ;) 

5. Klipp så langs de smale strekene du har scoret.
Og skråklipp for å få et finere resultat ved monteringen. 

6. Pynt med ønsket mønsterark.
Lim-kantene trenger du ikke kle med papirer. 

7. Bruk en valgfri dies til å stanse ut "vindu". 

8. Ta super sticky tape på limkanten, og monter esken. 

9. Her er esken montert, og klar for å få lys i.
Når du har tatt lys i esken så limer du sammen ende også. 

10. Slik ser esken ut helt ferdig med lys i. 

Jeg valgte å bruke te-lys eskene som en del av et gavesett som jeg skal gi vekk til jul.
I gavesettet har jeg pyntet små fyrstikk esker og laget et belte til cellofran poser.
Alt med produkter fra Papirdesign :D


 Produkter:
Ark: PD16197 Gledelig jul - Hjertekurv, PD16198 Gledelig Jul - Store og små,
PD16233 Gledelig Jul - Julaften 
Dies:  PD16208 Gledelig Jul, PD16202 Ramme 2 
Annet: Halvperler - Hvit 

♥♥♥

Produkter:
Ark: PD16196 Gledelig Jul - Kristorn, PD16199 Gledelig Jul - Snø i luften,
PD16216 Gledelig jul - Vinter og snø
Dies: PD16202 Ramme 2, PD16206 God jul 4 
Annet: Glitter chipboard - Snøkrystall


♥♥♥
Tusen takk for at du tittet og velkommen tilbake
Håper du fikk inspirasjon til å være kreativ ♥

Klem fra

2 kommentarer: