Februarutfordringen

fredag 14. april 2017

Påskekort med mange lag.

Hei!

I dag skal jeg vise dere et påskekort jeg har laget med den nye kolleksjonen til Papirdesign som heter Velkommen lille venn. Babykolleksjon til påske?!? Joda, det går godt an spør du meg ;-)


Påske har vært feiret på ulike måter rundt om i hele verden i hundrevis av år. I førkristen tid feiret vi vårfest. Det er ikke sikkert at vi lengre tenker over hva de ulike symbolene vi forbinder med påsken betyr. Egget er symbol for nytt liv og livskraft, haren symboliserer fruktbarhet og lammet et kristent symbol på at Gud ofret sin sønn for oss. På 1900 tallet var det vanlig å sende påskekort til hverandre. Like vanlig som det å sende julekort faktisk. Nå er denne tradisjonen nesten helt død ut. Trist i grunnen, for hva er vel mere koselig en å få kort i posten? Tenkte å dele dette med dere til ettertanke. Litt alvor i bloggen i dag faktisk ;-)

Tilbake til kortet jeg har laget. Det er bygd opp i mange lag. Seks til sammen faktisk!

Slik ble det;






Håper dere liker påskekortet mitt :-)

Kreativ klem og ønske om ei riktig god helg fra Cathrine.


Produktliste:


Ark:
Dies:
Blomster:
Påskeliljer - små  
Tulipaner - hvite 
Annet:

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar