Februarutfordringen

mandag 24. juni 2013

Idolmöte med Spiderman!

Idag tänkte jag visa en layout som jag skapat som DT för Sketchabilities. Jag har tolkat skiss nummer 93. När jag tog dessa foton var det väldigt mycket färger i dem så jag gjorde om dem till svart/vitt istället. Jag valde istället att göra layouten i Spidermans röda färg men svart som kontrastfärg.

Today I have a page created for Sketchabilities number #93. It was a lot of different colors on the photo so I changed it in to a black and white photo instead. Then I created the page in Spidersman red color with black as contrast color.


Jag gillar verkligen alla olika papper med trämönster på från Papirdesign! Här har jag använt ett ljusgrått. Så himla läckert!

I love the different wood papers from Papirdesign! Here I used a light grey one. So cool!


Jag bryr mig sällan om vilken typ av papper jag använder och blandar ofta i julpapper bland andra typer. Av det röda julpappret skapade jag tags.

I often use Christmas papers all year around and mix them with other papers. Here I used the red Christmas paper for my Tags.


Till min bakgrund har jag använt Gesso, Stencils, Akrylfärg och Liquid Acrylic Ink.

For my background I played with Gesso, Stencils, Acrylic paint and Liquid Acrylic Ink.


Jag tog svart akrylfärg på olika lock och stämplade mina ringar. Chipboard stjärnorna är en favorit! En liten gnutta Gesso får dem att flyta in i min bakgrund finare.

I used black Acrylic paint on different sizes of lids and stamped with them for my circles. I love the Chipboards starts. With a tiny bit of Gesso they merges with the background nicely.


Look how cute the small Roses are!


Till min layout har jag använt:

Mönstrade papper: PD 12715 Munter Melodi, PD 11594 Iskrystall, PD 12707 Vennlig Hilsen.
Chipboards: Stjärnor
Mini Rosor: Vita & Röda

Kramar från Ulrika aka LillBlomman!

3 kommentarer:

  1. Åh, den var kjempekul Ulrika! Mange fine detaljer :)
    ...og tenk å få møte Spiderman da!

    SvarSlett
  2. Veldig stilig. Kul kombinasjon av papirer - noe fra jul, og noe fra naturligvis - I like:-)
    Veldig flott 1.bidrag til sketchabilities!!

    SvarSlett
  3. OJOJOJ denne var bare helt rå! Ohh som den medium gærne damen jeg er, ble jeg super inspirert av å se alle lagene dine sammen med papirdesign ark og stæsj. Dette ble helt utrolig flott!

    SvarSlett