Februarutfordringen

fredag 19. juli 2013

2 Gratulasjonskort med samme ark

I år blir det mange 40-års kort å lage, og her er to jeg lagde for litt siden. Fant ut at jeg ville gjøre det enkelt og fant frem "Bygdetun"-arket. Her er det nemlig både, ark, pynt og gratulasjoner på ett og samme ark. Jeg fikk faktisk to kort ut av bare ett ark, og det er godt mulig å bare bruke arket i seg selv for å lage kort, men jeg ville selvsagt ha på noen blomster også.. Men det er altså ikke nødvendig å ha veldig mye utstyr før man har et fint kort til en billig penge..

I will have to make many cards for my 40-year old friends this year, and here I have made two cards - with just one paper with "Bygdetun". The backside of this lovely wooden paper have all the embellishments you need to make a card or two - so you don`t really need much stuff to be a cardmaker! I you will make it a little more interesting, you can add a few flowers as I have on my two cards..
Det første kortet lagde jeg stående. Baksiden på det fine brune trearket Bygdetun har slik flott hardangersøm på deler av baksiden, og der finner man også gratulasjonsbannere, sommerfugler og slike tags som jeg har brukt som base for tallet 40.

As you will see under here, you find tags, butterflies and banners where it says congratulations in Norwegian.. I chose to make one card standing and one lying to make them a little different from each other.

Kort nr 2 ble nesten likt, men for å lage litt variasjon, ble det liggende. Siden tagen hadde rosa blomster, på ble det rosa blomsterpynt på dette istedenfor hvitt. Her tok jeg også på slike nellikblomster(?)

Produkter fra Papirdesign:
PD11564 Bygdetun
3D-puter
Gerbera, små - hvite og rosa
Roseknopper, rosa og hvite
Pioner, to ulike rosa og hvite
Halvperler, rosa
Roser, hvite

Og her er arket jeg har brukt..



Ønsker alle en riktig god helg!

1 kommentar:

  1. Å sååå fint!! Det ble bare nyydelig å bruke 'hardangersömmen' sånn!

    SvarSlett