Februarutfordringen

fredag 16. august 2013

Nydelig sommerkveld..

Sommeren i nord har (med unntak av tre små uker) vært ikke mindre enn fantastisk!! Her ligger Mathilde på et ellers forblåst sted i Lofoten, i bare trusa og soler seg åtte om kvelden.. Det var en sjelden nydelig sommerkveld i Brenna..

Jeg har egentlig bestemt meg for å ikke lage denne typen lag-på-lag-med-masse-blomster-loer på en god stund, men nå "måtte" jeg fordi jeg også skal vise dere noen små triks i morgen;-)


The summer in Northern Norway have been fantastic (except for a couple of weeks with low temperatures and rain). Here my daughter is enjoying the sun eight o`clock in the evening in Lofoten with just her panties on.. It was a rare and wonderful summer night!!

I have made so many of these types of layouts with lots of layers and flowers, that I had decided to take a long break from this kind of scrapbooking.. BUT... I have some tips to share with you tomorrow that made me have to break the promise to myself..


Jeg har brukt litt av nye blomster som Papirdesign har kommet med.. Rosa små gerbera, rosa pioner, og noe som skulle være tulipaner, men som ser mer ut som roseknopper:-)

I have used some of the newest flowers from papirdesign - small pink gerberas, pink pions, and what was supposed to be tulips, but that looks more like rosebuds..;-)

Jeg har klippet ut flere små sommerfugler fra et mønsterark, og har stemplet med noen av småordene fra en småordplate..

I have cut out som small butterflies from a paper, and have spread them around the page. I have also stamped with some small words several places..

Linn lagde for litt siden en kul canvas hvor hun hadde brukt rammene til noen stempler, så det måtte jeg også prøve.. Takk for inspirasjonen Linn!!

A while ago Linn made a cool canvas using these frames, and I had to give it a go in a layout. So thanks for the Inspiration Linn!!

De grønne bokstavene ble litt for grønne, så jeg duste dem ned med et bittelite lag med gesso..
I made the green alphabetstickers a bit less green with a tiny brush with gesso.

Produkter:
PD 12736, "Barnedåp, beige"
PD 12648 "sommerfugler"

Gerbera, små rosa
Pioner, rosa
roseknopper/tulipaner - rosa
Stempel- rammer fra stemplene ... "gustav" og "slips"
Småord-stempler
Alfabetstickers grønne
Perleswirls - lilla og hvite
3D-puter

Kom gjerne igjen i morgen - da har jeg to små tips å dele som jeg har brukt på denne layouten.. (og mange flere:-))
Please come back tomorrow.. I`ll show you a couple of small tricks I use when I made layouts like this one (and others..)

3 kommentarer: