Februarutfordringen

fredag 21. mars 2014

Bursdagsfest!! - layouter, godisposer og bursdagskort

Den nye serien "Marias verden" kunne ikke kommet på et bedre tidspunkt.. Akkurat når jeg hadde bursdag i huset - og da må det jo scrappes ferske bilder med rykende ferske og nye papirer:-). I tillegg til layout, har jeg også et par bursdagskort og mine hjemmesnekrede godisposer..

Marias verden er selvsagt veldig rosa (for den fargen liker nemlig Maria veeldig godt...), men det er faktisk innslag av noen andre farger også - som på bakgrunnsarket på den første layouten jeg har til dere. 

Papirdesign has released another new line, and the timing was perfect for me. My little girl celebrated her 5th birthday last week, so here you have fresh pictures with fresh papers:-). I also have a couple of birthdaycards, an invitation and some candybags made with Papirdesignproducts..

Er ikke ballongarket bare herlig?? Godt anvendelig til både gutter og jenter synes jeg.

I serien er det også et par ark som har journalingkort som kan brukes på layouter, men også til Prosjekt Life - og i kort. Her har jeg brukt tre 3x4 inch kort til layouten, sammen med en 6x6 bit og utklippsirklene. Disse sirklene kutter du superenkelt ut med en 1 1/2" sirkelpunch. Tekststripene i topp og bunn er fra den linja vi vanligvis kutter og kaster - genialt at denne også kan brukes til noe fornuftig:-)


I år lagde vi våre egne godisposer og Mathilde synes det var kjempemorsomt å lage disse selv.


Vi har brukt en vanlig gråpapirpose som vi har klippet av hjørnene øverst på før vi brettet dem. Deretter punchet vi ut sirkler med to sirkelpuncher i ulike størrelser og festet på med 3D-puter. Øynene er dotter, halvperler og krystaller. De søte kakeserviettene/doiliene er også fra Papirdesign, og det samme er chipboardhjertene som noen var så heldige å få på seg.. 


Bursdagsbarnet fikk selvsagt også rååsa kort, og siden hun er en liten ballerina, måtte det jo bli med de nye ballettarkene..

Tanta skulle jo også gi bursdagsbarnet kort, så det måtte lages to..





... og før jeg gir meg får dere se bursdagsinvitasjonene også..
(de ble hurtigscrappet, men det passer meg best når det er 11 stk som skal lages på en gang)

Da ønsker jeg alle en riktig god fredag!
Marianne

2 kommentarer:

  1. Å helledussan sier jeg bare.. De posene rååååå kuule. Takk for tipset ♥

    Gleder meg til å se de nye arkene, og at papirdesign kommer med Pl oxo er jo bare rå digg.

    Kjempe fine bursdagskort og invitasjoner.. Skal si du jobber kjapt(har hørt noen rykter host)

    Ha ei nydelig helg ♥

    SvarSlett
  2. Du er bare seriøøst dyktig altså!!! WOW!

    SvarSlett