Februarutfordringen

mandag 24. november 2014

Två julkort!

Idag tänkte jag visa två julkort som jag skapat till den svenska utmaningsbloggen SWE Scrapbook.
Här har jag använt samma mönsterpapper men i olika färger. Jag stansade kanterna och lade massor av lager. Jag dekorerade med vackra julblommor.

Texten är stämplad med av alla nya stämplar som släpptes i oktober. Jag har embossat texten med svart blankt embossingpulver.

Nästa kort är väldigt enkelt i sin utformning. Jag ville lägga fokus på de söta papperna och den vackra stämpeln. Jag valde att ta upp den vita färgen från pappret. Jag använde vit cardstock och vitt embossingpulver till min stämpel. Jag sydde också sömmar i vitt.


Till mina julkort har jag använt följande material:
Mönstrade papper: PD 14981 Julens fugl, PD 14972 Julenatt
Blommor: Julstjärnor röd XL, Julstjärnor vita, Julrosor grön
Stämplar: PD 14967 Juleönsker, PD 14925 De beste önsker

Många kramar från Ulrika aka LillBlomman!

2 kommentarer: