Februarutfordringen

tirsdag 8. august 2017

Fuglekvitter

Hei hei!

Jeg fikk bestilling litt tilbake på et 60-årskort til en dame. Siden det er tid for sommer og sol syns jeg det passet fint med dette fuglemotivet på kortet mitt. Jeg har fargelagt det superenkelt med Copics, satt på en tekst og bygget det opp fra kortets base.

Jeg har laget en bølgete blondekant bak motivet mitt, jeg syns det pyntet opp ganske mye og det hentet også opp fargen fra mønsterarket og kartongen og ga litt kontraster. 

Utrolig nok har jeg bare brukt ett mønsterark på dette kortet (bortsett fra noen rester av et grønt mønsterark til å stanse ut blader), men jeg har brukt begge sidene på arket, så alt ser ikke likt ut likevel. Jeg har embosset 60, klippet ut og limt på resten av kortet og pyntet ellers med blomster og perler.
Innsidene har jeg laget ganske enkle, jeg har brukt en rammedie til å stanse ut den fargede kartongen og limt hele panelet på chipboard, så det kom litt opp fra mønsterarket som er bak.
Den andre innsiden er laget på samme måte, men har plenty av plass til en personlig hilsen under fuglene som sitter så fint på rekke og rad øverst på panelet mitt.

Jeg har holdt meg til fugletemaet på baksiden, med samme oppsett som på kortets forside, om i noe enklere utførelse. Siden det ikke var plass til jubilantens navn på forsiden brukte jeg det like så godt her.

Bokstavene var i utgangspunktet litt for lyse, så jeg gikk over dem med en blå tusj før jeg satte dem på kortet. Det var ikke før etter at kortet var ferdig at jeg innså at jeg hadde en pakke med mørkere blå bokstaver. Jaja, jeg får bruke dem neste gang!

Produkter brukt:
Ark:
Muligheter - Blomsterdrøm PD 16151
Velkommen lille venn - Øyenstein PD 17274
Stempler:
Fuglekvitter PD 13804
Tall PD 13805
Du er flott PD 14923
Til henne PD 14960
Dies:
Ramme 2 PD 16202
Blad PD 17264
Blomster:
Roser blå, 1,8 cm
Roser hvite, 1 cm
Annet:
Alfabet, lys blå PD 14931
Bånd
Kakeserviett
Perler, sjøblå

Sommerklem fra

1 kommentar:

  1. Kjempefint kort!
    Likte godt det stempelet du har brukt :)

    SvarSlett