Februarutfordringen

tirsdag 14. november 2017

Blånisse

Hei alle sammen!
Elin her i dag, med et julekort. Det er jo ikke så lenge igjen til jul nå, så har man ikke allerede begynt med julekortene er det virkelig på tide å starte.
Jeg har brukt nissestempelet fra Nisse med lykt-platen som hovedfokus på forsiden av kortet mitt. Jeg annengangsstemplet stempelet med Memento Summer Sky og fargela med nolinesteknikk med Copics. Jeg vet ikke helt om jeg vil anbefale annengangsstempling med akkurat det blekket, det ble nesten usynlig. Det er en veldig lys blåfarge i utgangspunktet, så førstegangsstempling hadde sikkert vært bra nok.
Jeg brukte den største dieen i Hipp hurra, oval-settet til å stanse ut motivet, og jeg har også stanset ut ordene god jul og limt på snøen min. For å få litt tykkelse på det hele stanset jeg ordene ut fire ganger i vanlig hvit kartong og limte oppå hverandre, før jeg limte en versjon i glitterkartong på toppen. Sølvfargen på glitterkartongen matcher faktisk sølvfargen på snøfnuggchipboardene ganske bra.
Innsidene lagde jeg veldig enkle. Tekstpanelene er stanset ut med den samme dieen som jeg brukte på nissen, og jeg har stemplet noen snøfnugg i blått for å pynte opp litt.
Flere snøfnugg stemplet i den samme blåfargen på baksiden, og også en tekst som passer bra til snøfnuggtemaet.

Produkter brukt:
Ark:
Julestemning - Gevir PD 17347
Julestemning - Hjerteknuser PD 17349
Stempler:
Nisse med lykt PD 17336
Snøfnugg PD 14949
Dies:
God jul, lang PD 17307
Hipp hurra, oval PD 17236
Annet:
Chipboardsnøfnugg

Håper jeg har inspirert deg litt til å komme videre i julekortproduksjonen. Kreativ klem fra



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar